ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΑΑΔΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

12 Oκτωβρίου 2023 – Ορθή επανάληψη 13/10/2023 ως προς την ορθή προθεσμία διασύνδεσης POS και ταμειακών συστημάτων για αλλοδαπούς Παρόχους, 24/11/2023 αντί για 24/10/2023 (Στάδιο 1, σημείο 2ο)

ΑΑΔΕ και ΥΠΕΘΟ: Επέκταση λειτουργικών προδιαγραφών και χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης των POS με τα Ταμειακά Συστήματα και την ΑΑΔΕ

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κατόπιν διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, συμπληρώνουν το κανονιστικό πλαίσιο για την πλήρη διασύνδεση POS και των Ταμειακών Συστημάτων των επιχειρήσεων με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, εντάσσοντας σε αυτό τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες έκδοσης παραστατικών μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τα POS που λειτουργούν μέσω λογισμικού (softPOS).

Ταυτόχρονα, καθορίζεται το χρονοδιάγραμμα των επιμέρους βημάτων αναβάθμισης των POS και ταμειακών συστημάτων και της μεταξύ τους διασύνδεσης.

Ειδικότερα, με απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη, καθορίζεται η υποχρέωση των Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης να εφαρμόζουν τις λειτουργικές προδιαγραφές της ΑΑΔΕ, ώστε να διασφαλίζεται η διασύνδεσή τους με τα ταμειακά συστήματα που εξυπηρετούν με τα POS που δέχονται πληρωμές για παραστατικά που εκδίδονται από αυτά.

Ταυτόχρονα, με σειρά Αποφάσεων του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή:

• διευκολύνεται η διασύνδεση των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονική τιμολόγηση ή σύνθετα ταμειακά συστήματα.

• καθορίζεται η υποχρέωση των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs) να υποβάλουν Δήλωση Συμμόρφωσης προς τις λειτουργικές προδιαγραφές της ΑΑΔΕ, προκειμένου τα POS που διαθέτουν στην ελληνική αγορά να συνεχίσουν να λειτουργούν νόμιμα.

• ορίζονται σαφώς οι χρόνοι και οι διαδικασίες για την αναβάθμιση των POS και τη διασύνδεσή τους με τα ταμειακά συστήματα των επιχειρήσεων.

Με βάση τις ανωτέρω αποφάσεις, η διαδικασία διασύνδεσης POS και ταμειακών συστημάτων διαμορφώνεται σε τρία στάδια:

1. Στάδιο 1: Υποβολή Δήλωσης Συμμόρφωσης από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs) που εμπλέκονται με τη λειτουργία των POS, με την οποία δηλώνεται ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα POS τους εναρμονίζονται με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ και δύνανται να αναβαθμιστούν.

Για τα μοντέλα POS που λειτουργούν σήμερα στην ελληνική αγορά, οι Δηλώσεις Συμμόρφωσης πρέπει να υποβληθούν:

• για ημεδαπούς Παρόχους, έως τις 24/10/2023 ή τις 24η Νοεμβρίου 2023, ανάλογα με τον τύπο διασύνδεσης του ταμειακού συστήματος και του POS

• για αλλοδαπούς Παρόχους, έως τις 24/11/2023.

Στις Δηλώσεις αυτές, τίθενται προθεσμίες συμμόρφωσης των POS με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:

• έως τις 17/11/2023, για τη διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με ενσύρματα ή ασύρματα POS σε τοπικό δίκτυο από ημεδαπούς Παρόχους

• έως τις 8/12/2023, για την διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με mobilePOS (4G) και softPOS από ημεδαπούς Παρόχους

• έως τις 8/1/2024, για την διασύνδεση των POS με όλα τα σύνθετα ταμειακά συστήματα από ημεδαπούς Παρόχους, καθώς και κάθε διασύνδεση από αλλοδαπούς Παρόχους.

2. Στάδιο 2: Αναβάθμιση των POS από τους Παρόχους και ενημέρωση της ΑΑΔΕ από τους Παρόχους για τις αναβαθμίσεις σε ημερήσια βάση.

Οι Πάροχοι έχουν υποχρέωση να αναβαθμίσουν άμεσα τα POS που διαχειρίζονται και να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ κάθε ημέρα για τις αναβαθμίσεις που πραγματοποίησαν την προηγούμενη ημέρα.

3. Στάδιο 3: Αναβάθμιση των ταμειακών συστημάτων, εφόσον απαιτείται και διασύνδεσή τους με τα POS, με ευθύνη των επιχειρήσεων που τα χρησιμοποιούν κατόπιν ειδοποίησής τους από την ΑΑΔΕ.

Οι επιχειρήσεις ειδοποιούνται από την ΑΑΔΕ με email για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναβάθμισης από τους Παρόχους του συνόλου των POS που διαθέτουν, όπως αυτά έχουν καταγραφεί στο Μητρώο POS.

Από την ειδοποίηση αυτή υποχρεούνται, εντός 30 ημερών, να αναβαθμίσουν την ταμειακή μηχανή τους, εφόσον απαιτείται, και να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση με τα POS τους, καλώντας πιστοποιημένο τεχνικό ΦΗΜ.

Αντί της αναβάθμισης των υφιστάμενων POS τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να δηλώσουν στο Μητρώο POS, το αργότερο έως τις 15/1/2024, ότι προτίθενται να τα αντικαταστήσουν με νέα, ήδη εναρμονισμένα με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ.

Σε κάθε περίπτωση, και ανεξάρτητα από το χρόνο στον οποίο θα λάβουν ατομική ειδοποίηση, οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή να έχουν αποκτήσει νέα συστήματα που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

Προσεχώς, σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας, θα επανεκκινήσουν τα προγράμματα ενισχύσεων για απόκτηση ή αντικατάσταση POS, παλαιών φορολογικών μηχανισμών κλπ, και θα εμπλουτιστούν και με τις νέες τεχνολογικές λύσεις που καλύπτονται από τις σχετικές αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/65129/xronodiagramma-diasyndeshs-pos-me-tameiakes-kai-aade

Οι σχετικές αποφάσεις :

✔ Με την απόφαση Α.1155/2023 καθορίζεται ο τρόπος, ο χρόνος, η έκταση εφαρμογής, η διαδικασία, οι υπόχρεοι, οι όροι και οι προϋποθέσεις διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών με τα Ταμειακά Συστήματα, τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και την ΑΑΔΕ, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ).

✔ Η απόφαση Α.1156/2023 αφορά τον καθορισμό του τύπου και του περιεχομένου της διαδικασίας και του χρόνου υποβολής της Δήλωσης Συμμόρφωσης, αναφορικά με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε., των Μέσων Πληρωμών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS), Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών και Παρόχων Μέσων Πληρωμών ημεδαπής ή αλλοδαπής.

✔ Η απόφαση Α.1157/2023 αφορά τον καθορισμό του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα.

-Δείτε την απόφαση Α.1157/2023 και την απόφαση Α.1021/2023 όπως έχει κωδικοποιηθεί και ισχύει στο φορολογικό αρχείο του κόμβου.

✔ Με την απόφαση Α.1158/2023 τροποποιείται η Α.1035/2020 η οποία αφορά τις «Υποχρεώσεις Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και διαδικασίες ελέγχου παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων»

– Δείτε αναλυτικά στο σχετικό άρθρο του κόμβου όλες τις αλλαγές
-Δείτε την απόφαση Α.1158/2023 και την απόφαση Α.1035/2020 όπως έχει κωδικοποιηθεί και ισχύει στο φορολογικό αρχείο του κόμβου.

Receive the latest news in your email
Table of content
Related articles